Nikdy není pozdě začít cvičit jógu!

Jóga není jen o tom dát si nohu za hlavu nebo vysedávat dlouhé hodiny v meditačních pozicích. Jóga je mimo jiné také o vědomém dýchání, o obrácení pozornosti dovnitř sebe a o jemně vedených pohybech s plnou pozorností…a to je něco, co se dá dělat v každém věku a to i při různých zdravotních omezeních.

Pamatujte, že

  • nikdy nejste dost staří na to, abyste nemohli začít lépe vnímat své tělo a svůj dech
  • nikdy nejste dost staří na to, abyste nemohli zlepšit kvalitu svého života
  • nikdy nejste dost staří na to, abyste znovu objevili radost z pohybu a zlepšili svoji pohyblivost
  • nikdy nejste dost staří na to, abyste se nemohli pustit do něčeho nového

Zkrátka nikdy nejste dost staří na to, abyste nemohli začít s jógou. I ve vyšším věku si můžete co nejdéle udržet soběstačnost, pohyblivost i svěží mysl. Jemným a citlivým přístupem jógy můžete změnit váš život k lepšímu a to v jakémkoliv věku. Jógu můžete cvičit vleže v posteli, na židli nebo dokonce i na vozíčku.

Máte pocit, že jóga je jen pro mladé?

Obdivuhodná dáma Tao Porchon-Lynch, která je ve svých 100 letech pružnější než kde jaká mladá dívka, je mi velikou inspirací. V jejích očích je vidět tolik života a vitality!

Jak začít s jógou?

Nemusíte se hned pokoušet o stoj na hlavě, o tom jóga vůbec není. Ze začátku se nepouštějte se do žádných náročných lekcí, naopak, začněte velmi pozvolna rozhýbávat své tělo – pozorujte, co je pro něj dobré a co mu naopak neprospívá. Nebojte se využívat pomůcek, vaši jógovou praxi to jen zpříjemní.

Důležité je umět správně dýchat, naučte se plný jógový dech.

Pro inspiraci přikládám video, u kterého nemusíte ani vstát ze židle a příjemně si zacvičíte. I pár minut cvičení denně udělá s vaším tělem zázraky 🙂

Tak zahoďte všechna přesvědčení či výmluvy, že jste na jógu moc staří nebo málo pohybliví a poohlédněte se po lekci jógy ve vašem okolí, ideálně takovou, která je přizpůsobená vašim potřebám a omezením nebo požádejte o individuální lekci. Jóga se tak pro vás může stát cestou ke zlepšení fyzického i mentálního zdraví a třeba díky ní naleznete větší radost z pohybu, nový příval energie a vitalitu.

273 Shares
>
273 Shares
Share273