Hrdina v lehu – pozice, která vás pořádně protáhne

A máme tu další pondělí, kdy se podíváme na kloub nové jógové pozici. Tentokrát jsem vybrala pozici hrdiny v lehu neboli Supta Virasana. Říkala jsem si, že by se vám podobná ásana mohla hodit, protože protahuje unavené nohy a klouby.

Kolem Vánoc se všichni neuvěřitelně naběháme. Snažíme se sehnat vše potřebné, aby mohl Štědrý den proběhnout bez sebemenšího zádrhele.

Běháme od jednoho místa k druhému, mačkáme se v tramvajích, autobusech, metru nebo jsme neustále uvězněni v dopravní zácpě. Naše tělo je pak celé napjaté, unavené a zlámané. Buďte na něj proto alespoň trochu hodní a dopřejte mu občasnou dávku jógy. Dobře provedená a pěkně prodýchaná pozice hrdiny v lehu vašemu tělu ulehčí a připraví ho na další hektický den.

Co přinese hrdina v lehu našemu zdraví?

Tato ásana protahuje hlavně páteř, stehenní svaly a kyčle. Zároveň otevírá hrudník a dovolí vám hluboký nádech (doporučuje se 4-8 jógových dechů). Při pravidelném cvičení posiluje břišní svaly a zvyšuje pružnost kolen, kyčelních kloubů a páteře.

Někteří jogíni přikládají pozici hrdiny v lehu ještě další schopnost – dokáže uvolnit nahromaděné skryté pocity. Mám teď na mysli ty, které se snažíme sami nevnímat a dusíme je v sobě. Někomu tak může pozice hrdiny v lehu pomoci od emocionálních problémů. Chce to však postupovat pomalu. Pozici řádně prodýchejte a soustřeďte se pouze na sebe.

Jak na správné provedení pozice?

Pozice hrdiny v lehu vychází z pozice hrdiny. Ta je o poznání snazší a řekla bych i pohodlnější. Chcete-li si ji zacvičit ještě před její variantou v lehu, prohlédněte si tento odkaz.

Teď už ale k samotné Supta Virasaně. K jejímu správnému provedení budete (alespoň ze začátku) potřebovat opasek na jógu a cihličku na jógu, případně bolster nebo polštář na jógu. S páskem zpevníte svá kolena, aby se při cviku neoddalovala od sebe a cihličkou nebo polštářem podložíte páteř. Pro ukázku správného provedení jsem vybrala video, kde instruktorka také používá pomůcky na jógu.

Video si můžete prohlédnout zde:

Supta Virasanu bych vám doporučovala cvičit večer. Ráno jsou vhodnější jiné pozice, které vás lépe probudí a nastartují do nového dne. Při domácím večerním cvičení si díky ní příjemně protáhnete tělo a připravíte se na noc. Pokud bude po józe následovat ještě teplá provoněná koupel, můžete se těšit na hluboký a zdravý spánek.

Jak zvládáte vánoční únavu vy? Spoléháte se na jógu nebo máte jiné osvědčené triky?

19 Shares
>
19 Shares
Share19