10 důvodů proč dát józe šanci … alespoň měsíc

Často je náročné donutit se vyzkoušet něco nového – zejména pokud jde o cvičení. A to platí i o józe. Jedni ji milují a nedají na ni dopustit, jedny odrazuje. Sousta lidí říká: „Nejsem typ pro jógu“ nebo „nejsem dostatečně flexibilní“, “je to pro mě příliš pomalé“.

Jóga je jednou z nejvíce vstřícných typů cvičení, protože vám umožňuje jít vždy svým vlastním tempem. A jakmile získáte základní informace a začnete chápat, jak funguje, má pro vás úžasné zdravotní přínosy. A těmi to pozitivní teprve začíná…

Dnes si představíme 10 výhod, které může jóga přinést do vašeho života, pokud jí jen dáte šanci… alespoň měsíc! 😉

1. Zvyšuje flexibilitu

Během své první lekce se pravděpodobně nebudete moci dotknout prstů na nohou, nevadí pokrčte kolena! Postupem času uvidíte lehké uvolňování těla a ty zdánlivě nemožné pózy budou najednou možné. Pravděpodobně si také všimnete, že bolesti zad a jiné další nepříjemné pocity v těle začnou mizet, protože pokud máme nepřužné a neprotažené tělo, máme také špatné držení těla. A to způsobuje spoustu bolestí v těle.

2. Buduje svalovou sílu

Silné svaly nás chrání před stavy, jako je artritida a bolest zad a pomáhají předcházet pádům. To je velmi cenný důvod k vyzkoušení jógy, nejenom pokud máte vyšší věk!

A kdy by nechtěl krásné svaly? Léto se blíží, pevné svaly jsou důležité nejen pro zdraví, ale i zkrásní naše tělo i esteticky! 😉

3. Zlepšuje držení těla

Jak bylo zmíněno již v bodě číslo jedna, jóga se zaměřuje na správné držení těla. Představte si takto: Vaše hlava je jako těžká bowlingový koule, ale když je vyvážená přímo nad vzpřímenou páteří, vyžaduje to mnohem méně práce pro vaše krční a zádové svaly. Držení těla je nejzásadnější pro zdraví těla a udržení mládí.

4. Zajišťuje optimální zdraví kostí

Cvičení s váhou posilují kosti a pomáhají odvrátit osteoporózu. Mnoho pozic v józe vyžaduje, abyste zvedli svou vlastní váhu. A některé pomáhají posílit kosti paží, které jsou obzvláště citlivé na zlomeniny. Posilujte své kosti, abyste byli silní do každodenního života teď, i do budoucna.

5. Zvyšuje průtok krve

Díky cvičení jógy zlepšujete proudění krve. Přesněji řečeno, relaxační cvičení, která se v józe naučíte, mohou pomoci vašemu krevnímu oběhu, a to zejména v rukou a nohou. Jóga také dostává více kyslíku do vašich buněk, které v důsledku toho fungují lépe. A všichni víme, že kyslík, to je život! Zdravý mozek, energie, zdravé tělo i duše.

6. Zvyšuje srdeční frekvenci

Pokud pravidelně dostáváte srdeční frekvenci do aerobního rozsahu, snižujete riziko srdečního infarktu a dokonce můžete ulevit depresi. I když ne všechna jóga je aerobní, pokud děláte jednotlivé ásany energicky nebo děláte vyšší intenzitu, například při cvičení Pozdravu Slunce, zvýší se váš srdeční tep do aerobního rozsahu.

7. Zvyšuje pocit štěstí

Studie zjistily, že pravidelné cvičení jógy zlepšuje depresi. Ukázalo se také, že jóga vede k významnému zvýšení hladin serotoninu a ke snížení hladin kortizolu (stresový hormon). Takže ať už máte jakýkoliv problém v práci, v partnerství či v životě, padl na vás splín, zkuste si zacvičit jógu a uvidíte, jak vás zaplaví pocity úlevy, radosti, štěstí.

8. Zlepšuje vnímavost, soustředění se na okamžik

Důležitou součástí praktikování jógy je zaměření se na přítomnost. Midnfulness je důležitým dílem k dosažení spokojenosti, mírnění úzkostí či depresí. Studie zjistily, že pravidelná praxe jógy také zlepšuje koordinaci, reakční dobu, paměť a dokonce i skóre IQ!

Takže nejen v době smutku či úzkosti, ale kdykoliv, kdy se potřebujete “ztratit v přítomnosti”, stačí natáhnout karimatku a prostě začít.

9. Lepší rovnováha

Jóga zvyšuje schopnost cítit, co vaše tělo dělá a kde se “nachází v prostoru”. To se promítá do větší fyzické kontroly nad vaším tělem. Rovnováha, nejen fyzická, je základním kamenem pro spokojený život.

10. Pomůže lépe spát

Trpíte nespavostí? Nejste v tom jistě sami. Než sahat po jakýchkoliv lécích či jiných, mnohdy návykových metodách, zkuste se stát závislými na józe, tak jako třeba já! 🙂 Jóga vám pomůže unavit a protáhnout tělo, působí příznivě na funkci orgánů, díky nimž je tělo v rovnováze a “v klidu”. V neposlední řadě zklidní vaši mysl, a to je to nejdůležitější pro dobrý spánek.

Věřím, že po výčtu všech těchto pozitivních přínosů se již nemůžete dočkat, až začnete! A že nevíte kde? Zkuste třeba naši 20 denní výzvu! Začněte cvičit pravidelně a zamilujete si zdravý životni styl. Slibuju! 😀

49 Shares
>
49 Shares
Share49