Pozice bojovníka jóga – zažeňte deprese

Nevím jak vy, ale já už pár dní každé ráno vstávám s nadějí, že konečně uvidím za oknem trochu příznivé počasí. Jenže to nepřichází. Celou neděli jsem z toho měla otrávenou náladu. Naštvaně jsem zatáhla závěsy a zůstala celý den doma. Co taky venku, když se na vás počasí mračí a už v pět hodin je tma jako v pytli.

Pak jsem ale viděla záznam ze Světového poháru ve Švédsku, kde se začíná smrákat v podstatě hned po obědě (asi to tu není zas tak hrozné). Trochu jsem se zastyděla a řekla si, že příště vyrazím alespoň na krátkou procházku. Večer jsem si pak procházela své knihy o józe a s pomocí Youtube hledala pozice proti depresivní náladě.

Z předchozích článků vám k tomuto účelu skvěle poslouží pozdrav slunci. Určitě nezapomeňte ani na pozici kobry nebo Savasanu. Ideálně si vytvořte svou vlastní antistresovou sestavu. Nepochybně se vám bude hodit i jindy než v zimě.

Nově jsem se rozhodla pro pozici bojovníka (v originále Virabhadrasana). Ta má tři stupně nebo tři různé obměny, teď si nejsem jistá. Každopádně pro vás může být zajímavou výzvou. Nepatří mezi ty úplně triviální a ke zvládnutí všech tří stupňů se musí člověk pomaličku dopracovat.

Ošklivé počasí, které způsobuje špatnou náladu

Bojujte společně proti stresu

Tato pozice má hned několik pozitivních vlivů na naše zdraví. Posiluje a protahuje nohy (kotníky, lýtka, stehenní svaly, třísla), břicho, hrudník, ramena, záda i krk. Jak vidíte, je velmi všestranná. Znamená to jediné – abyste ji prováděli správně, budete se muset malinko zapotit.

Už jen trocha namáhavého pohybu dokáže udělat s náladou divy. Endorfiny se vyplavují a nahrazují nám absenci sluníčka. V pozici bojovníka se člověk cítí sebejistě a rozhodně. Můžete si například představovat, jak stojíte na skále nad mořem a přesto máte vše pod kontrolou.

Návod na všechny tři bojovníky

Na Youtube jsem objevila šikovné video, které zahrnuje I., II. i III. bojovníka. Už jen ty tři jsou fajn sestava (doporučuji doplnit alespoň o počáteční zahřátí a krátkou meditaci na konci).

Video je zde:

Jestliže si občas zajdete na jógu do studia, je velmi pravděpodobné, že jste se s pozicí bojovníka již setkali. Já znám všechny tři fáze z kurzu pro začátečníky. Pamatuji si, jak mi připadaly otravně těžké a chtěla jsem se co nejrychleji schoulit do pozice dítěte a tam alespoň chvíli zůstat.

Zdá se vám pozice bojovníka náročná? Také cvičíte jógu abyste zahnaly chmury ze špatného počasí?

2 Shares
>
2 Shares
Share2