Pravidelnost v józe – klíč ke spokojenosti

Že teprve pravidelnou praxí můžeme naplno procítit všechny ty úžasné benefity jógy, o kterých se dnes všude tolik píše, tušíme asi všichni. Jenže někdy je pohodlnost silnější než naše vůle a cvičení odkládáme na “potom”.

“Večer si zacvičím.” “Začnu zítra.” “Po Vánocích se přihlásím na kurz.” Poznáváte se v těchto větách? Myslím, že to známe skoro všichni 🙂 Do cvičení se nám vlastně nechce, ale pak tajně závidíme těm, kteří praktikují jógu pravidelně jejich pevnější tělo, ohebnost a vitalitu.

lekce jógy

Trápí-li vás slabá vůle a do cvičení se nedokážete přinutit, zkuste si položit následující otázky a třeba tak naleznete odpověď na to, jaký pohyb by vám vlastně vyhovoval.

  • Jaký pohyb mi dělá opravdu radost?
  • Jak se chci po cvičení cítit?
  • Z jakého důvodu potřebuji pohyb?
  • V jakou denní dobu se mi cvičí nejlépe?

Hlavním důvodem, proč se nám do cvičení nechce, je podle mě ten, že jsme nenašli to pravé. Pokud se během lekce jógy necítíte příjemně, zkuste se poohlédnout po jiném stylu nebo po jiném lektorovi a určitě si najdete ten, který vás bude bavit. Nebo třeba zjistíte, že jóga není pro vás a najdete si jiný sport, u kterého budete cítit radost a pravidelnost pak přijde jako samozřejmost. Protože všechny ty skvělé účinky cvičení nezískáme po první lekci, ale teprve pravidelnou praxí.

“Když děláte, co je potřeba, přežíváte. Když děláte, co chcete, žijete”

Každá minuta se počítá

Není nutné si hned chtít dát nohu za hlavu nebo cvičit hodiny denně, to je akorát způsob, jak se od cvičení odradit. Úplně postačí cvičit třeba 10 minut párkrát do týdne a už brzy pocítíte rozdíl. Zlepší se držení těla, opustí vás bolesti zad, prohloubí se dech a do vaše života začne vstupovat více energie a vnitřního klidu. Zařadit 10 minut jógy do každodenního programu není nemožné a určitě se dá najít způsob, jak si takové jógové chvilky dopřát. Říká se, že kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod. A to je přesné, nemyslíte?

lekce jógy

Jóga je úžasná v tom, že ji nemusíme praktikovat pouze na podložce a v přesně určenou dobu, ale v podstatě kdekoliv a kdykoliv. Ve frontě v obchodě můžeme ladit pozici hory, při jízdě autem trénovat plný jógový dech nebo třeba při čistění zubů pozici stromu. Jóga se tak stane přirozenou součástí našeho života.

Nevíte jak s jógou začít? Vyzkoušejte naší jógovou výzvu, kde vám každý den přijde jedno krátké video, podle kterého si můžete zacvičit s pohodlí domova.

 Jak jste na tom s pravidelností vy? Jaký pohyb milujete? Podělte se s námi do komentářů!

Bára Vohanková

Jóga si mé srdce získala v roce 2009, kdy jsem se přihlásila na kurz tradiční jógy. Zde započala
cesta, která mě o několik let později přivedla na lektorský kurz hatha jógy. Na józe mě nejvíc
fascinuje ta pestrost. Je tolik různých stylů, kde si každý může vybrat podle toho, co
momentálně potřebuje. Během mých dvou těhotenství mi byla jemnou průvodkyní
gravidjóga, po porodu hatha jóga a dnes je moji velkou láskou jin jóga. Baví mě se dál
vzdělávat a objevovat, protože ta cesta zdaleka nekončí. Aktuálně vedu lekce hatha jógy,
gravidjógy, jógu pro maminky po porodu a přes léto paddleboard jógu.

2 Shares
>
2 Shares
Share2