Když se na józe uvolníte (až moc)

Ještě než vyrazíte na svou první hodinu jógy, měli byste vědět jedno. Jóga sebou nepřináší jen uvolnění svalů, kloubů a potlačených emocí. Při některých ásanách dochází k promasírování břišních orgánů a “osvobození“ nahromaděných plynů – prostě si prdnete. A je jedno jestli nahlas nebo potichu, vždycky se stanete alespoň na pár minut paranoidní. Najednou se na vás všichni dívají a přímo vás odsuzují očima.

Není na tom nic vznešeného a dost možná vám to zkazí zážitek z dobře provedené pozice. Má ale cenu si s tím lámat hlavu? Zcela určitě ne. Pojďme se proto podívat na pár informací, které vám pomohou tyto okamžiky zvládat s klidem.

Nejste v tom sami

Je to tak, průměrný člověk si prdne 14 krát denně. Takže pokud se zrovna kroutíte na podložce a všemožně se snažíte zarazit nevyhnutelné, věřte, že nejste jediní. Ostatní návštěvníci lekce jógy prožívají s velkou pravděpodobností to samé. V této souvislosti jsem narazila na následující video z Youtube:

Hodně mě pobavilo. Pěkně ukazuje, jak není snadné úplně vypnout mysl. Každý z nás má něco, co ho rozhodí nebo rozptýlí. Někdy to je otravná tělesná funkce, jindy problémy doma nebo v práci. A jóga je tu od toho, abyste se cítili uvolněně a zbavili se tělesného i duševního napětí (i když jen na chvíli).

Dělejte, jako by se nechumelilo

Jestliže si na při hodině jógy prdnete, snažte se u toho být co možná nejméně nápadní. Ostatní návštěvníci kurzu to pak snáze přejdou. Opravdu není nutné celí zrudnout nebo se sebrat a odejít na WC. Prostě se tvařte co nejvíce nezůčastněně a zbytečně na sebe nestrhávejte ještě více pozornosti.

Mě samotné se něco takového naštěstí děje jen minimálně, protože se tomu snažím předcházet. Ale když už se to stane, chovám se tak nenápadně, jak je to v daný moment možné. Poprvé jsem se s tímto doprovodným jeven jógy setkala na kurzu pro začátečníky.

Stalo se to (dost hlasitě) jednomu pánovi naproti mně a já jsem ihned začala pozorovat, jak se k tomu ostatní postaví. Ukázalo se, že nikomu ani nezacukal koutek a nikdo nespustil oči ze své podložky na jógu. Bylo to velmi milé zjištění, protože jako dítě si ze strany ostatních dětí na tělocviku pamatuji mnohem horší způsoby. Tehdy vám jeden malý prd zaručil osobní posměšnou říkanku, minimálně týdenní pošklebky a napodobování vašeho ztrapnění.

Zaručená prevence

Naštěstí je celkem jednoduché se takové situaci vyhnout. Já k tomuto účelu využívám tři zvyky. Zaprvé si tak den předem nedávám žádná těžce stravitelná jídla. Jednou jsem vyrazila večer s přáteli na tatarák a druhý den jsem svou ranní jógu pěkně protrpěla. Sami dobře víte, co vám dělá dobře a s čím se naopak vaše tělo pere. Podle toho si také sestavte svůj “předjógový” jídelníček.

Druhou tajnou zbraní je meduňkový čaj, který pomáhá splasknout nafouklé břicho. Určitě se necpěte žádnými zázračnými pilulkami a raději sáhněte pro pomoc do přírody. Oblíbila jsem si čerstvý, ale když není zbytí, poslouží i sušený, klidě ze sáčku.

A jako poslední typ uvádím jógovou pozici pro tyto účely přímo stvořenou (viz. video nad odstavcem). Doporučuji si ji zacvičit předtím, než vyrazíte na normální hodinu. Příjemně si s ní promasírujete břicho a zbavíte se všech potencionálních narušitelů v klidu vašeho domova.

Jak to řešíte vy? Máte nějaké vlastní triky nebo tento problém neřešíte a vesele si cvičíte dál?

48 Shares
  • Óóóóó, vřelé díky za tento článek!!!!! Včera se mi podařilo (taktéž hlasitě) si prdnout a to, co se začalo odehrávat v mý hlavě – “bože, to je trapas, to je strašný, asi odejdu, všichni to slyšeli, všichni se na mě koukají, to je tak trapný, už sem nikdy nepůjdu, nikomu jinýmu se to nikdy nestává, prostě nemůžu chodit na jógu, …”

    Tenhle článek mě velmi uklidnil. 🙂

  • >
    48 Shares
    Share48