Kapotasana – protáhněte si záda s pozicí královského holuba

Dnes tu pro vás mám opět jednu z pokročilejších jógových pozic. Kapotasana je náročná především v souvislosti s ohebností. V běžném životě nemáme důvod cvičit ohebnost našich zad směrem dozadu a tak se neobejdete bez pořádného tréninku.

Pozici královského holuba bych nedoporučila těm z vás, kteří jste s jógou začali teprve nedávno. Raději si tento článek odložte a vraťte se k němu až za pár měsíců. Na jógu se musí postupně – předbíháním byste si mohli ošklivě ublížit.

Samotná pozice působí jako cvik, za který by se nemusela stydět ani hadí žena z cirkusu. Nenechte se však odstrašit. S trochou píle a cviku se ji můžete, stejně jako jakoukoliv jinou ásanu, naučit i vy.

S čím začít?

Kapotasanu byste neměli ze začátku zkoušet sami. Nejlépe uděláte, pokud se domluvíte s nějakým jógovým parťákem a společně si vypomůžete. Jeden musí toho druhého přidržovat a kontrolovat postavení jeho těla. Někteří lidé zkouší královského holuba o zeď, ale to může být ošemetné.

Před provedením ásany se rozehřejte nejprve pomocí klasické soustavy a nezapomeňte přidat ani pozice na protažení zad. K tomuto účelu vám skvěle poslouží např. pozice kobry.

Jak na správné provedení vám poradí lektorka Kino v tomto videu z Youtube:

K tomu, abyste zlepšili ohebnosti vašich zad, se výborně hodí pomůcky na jógu, konkrétně bloky a cihličky na jógu. Pro lepší názornost se podívejte na toto video:

Jaké jsou benefity pozice královského holuba?

Nejprve začnu informací, pro koho není tato pozice vůbec vhodná. Vyhnout by se jí měly osoby trpící migrénami, poraněním jakékoliv části páteře a vysokým nebo naopak nízkým tlakem.

Jestliže vám zdraví dovoluje pustit se do zkoušení Kapotasany, můžete se těšit na spoustu pozitivních účinků:

  • protažení přední části zad, kotníků, stehen, třísel, hrudníku a krku
  • protažení hlubokým kyčelník ohybačů
  • posílení zádových svalů
  • zlepšení držení těla
  • stimulace břišních orgánů a krku

Troufnete si na pozici královského holuba? Jestli se na takto náročnou ásanu ještě necítíte, nevěště hlavu. Prozatím vyzkoušejte například jednodušší pozici holuba.

0 Shares
>
0 Shares
Share