Jóga na vodě

Milujete jógu, léto, vodu, sluníčko? A co takhle spojit tohle všechno dohromady?

Jóga na prknech, přesněji řečeno na paddle boardech, se v dnešní době stává velmi populární a získává si stále více příznivců, přestože cena za jednu lekci je kolikrát i více než dvojnásobná oproti ceně jógové lekce ve studiu. Čím to je, že je tak oblíbená?

Kromě toho, že vás nabije energií, kterou získáte nejen ze cvičení, ale také ze slunečních paprsků a z čistého vzduchu okolo vás, zpevníte také vnitřní svaly, o kterých jste možná ani nevěděli, že je máte. Za největší přínos ale považuji naprosté zklidnění roztěkané mysli, protože jakmile dostanete pádlo do ruky a vyrazíte vpřed, všechny starosti a chmury necháte na břehu. Následující minuty už se prostě musíte soustředit na přítomný okamžik a na své tělo tím, že se snažíte udržet balanc. Necháte-li své myšlenky odbíhat k práci nebo k tomu, co uvaříte k večeři, pádu do vody se nejspíš nevyhnete.

paddle board joga

Spojení s živly

Snad nikde jinde, než na boardu plujícím na vodní hladině necítím takové propojení se všemi živly. Ten pocit, kdy

  • nastavíte tvář slunečním paprskům a vnímáte příjemné teplo, pomalu prostupující do vaší pokožky – OHEŇ
  • vnímáte hloubku vody pod sebou a necháte se unášet proudem – VODA
  • z plných plic nasáváte vlhkem prosycený vzduch a necháte vítr pohrávat si s vašimi vlasy – VZDUCH
  • a kocháte se krásou okolní přírody – ZEMĚ

pro mě představuje dokonalé spojení, které povzbudí nejen tělo, ale také duši.

paddle board na vodě

Které pozice mohou bez obav vyzkoušet začátečníci?

Jsou-li vaše jógové zkušenosti malé nebo vůbec žádné a máte strach z pádu do vody, zkuste následující pozice které na prkně celkem stabilně zvládnete.

Co si ale užijete určitě, i jako začátečníci, je šavásana. Já osobně jsem snad nezažila lepší uvolnění, než na jemně se pohupujícím prkně při zpěvu ptáků a příjemného šumění větru, kdy nastavím pokožku slunečním paprskům a vnímám, jak radostně přijímá dávky vitaminu D.

Ti zkušenější mohou trochu zaexperimentovat  a vyzkoušet například

Ale nemusíte se bát vyzkoušet třeba i stoj na hlavě, paddle board je ve skutečnosti mnohem stabilnější, než to na první pohled vypadá 😉

stoj na hlavě na paddle boardu

Abych tady ale jen nechválila, u tohoto stylu trochu nevýhoda je, že jste závislí na počasí. Zima, déšť ani přílišné horko nebo spalující slunce není ideální, ale zato takový lehký letní deštík může být příjemným osvěžením 🙂

Je to sezónní sport, takže u nás se dá praktikovat pouze v teplých měsících. Možností, kde se s těmito problémy potýkat nemusíte, je paddle jóga v bazénu, ale upřímně si myslím, že to není úplně ono.

Na závěr odpovím ještě na dvě časté otázky týkající se jógy na paddle boardech.

1. Co na sebe?

Není nutné mít jen plavky. Doporučuji si kromě nich vzít také oblečení z rychleschnoucího materiálu, které můžete v případě potřeby odložit. Pokud si věříte a osvěžení ve vodě vás neláká, můžete samozřejmě zůstat oblečeni normálně, jako na běžné jógové lekci.

2. Neodpuju někam do pryč?

Mám zkušenost pouze s jógou v lomu, takže moc netuším, jak se to řeší na řece. Možnost je přivázat se k sobě, k bojce nebo k nějaké pevné a stabilní věci, třeba ke stromu.

pád z paddle boardu

Jóga na prknech je příjemné zpestření vaší jógové praxe, a v letních měsících podle mě ideální zážitek, který vám rozhodně zlepší náladu. Pádu do vody se bát nemusíte, je to mnohem lepší než spadnout na zem 🙂

Už jste ji někdy praktikovali nebo máte chuť vyzkoušet? Jaké pozice se vám na prkně podařily? Podělte se do komentářů!

Bára Vohanková

Jóga si mé srdce získala v roce 2009, kdy jsem se přihlásila na kurz tradiční jógy. Zde započala
cesta, která mě o několik let později přivedla na lektorský kurz hatha jógy. Na józe mě nejvíc
fascinuje ta pestrost. Je tolik různých stylů, kde si každý může vybrat podle toho, co
momentálně potřebuje. Během mých dvou těhotenství mi byla jemnou průvodkyní
gravidjóga, po porodu hatha jóga a dnes je moji velkou láskou jin jóga. Baví mě se dál
vzdělávat a objevovat, protože ta cesta zdaleka nekončí. Aktuálně vedu lekce hatha jógy,
gravidjógy, jógu pro maminky po porodu a přes léto paddleboard jógu.

1 Shares
>
1 Shares
Share1