Hormonální jóga pro léčbu neplodnosti

O hormonální józe jsem již psala v jednou z mých minulých článků. Já sama jsem na ní ještě nebyla, ale už se nemůžu dočkat. Dnes o ní ale budu psát trochu v jiném duchu. Hormonální léčba je skvělým a neinvazivním řešením ženské neplodnosti. Mé kamarádce Kláře to vyšlo. Tak proč by to nemělo zabrat i na vás? Je pravda, že každý člověk je jiný, ale jóga existuje na světě již stovky let. Což je jeden z důvodů, proč jí důvěřuji i já.

Rozhodla jsem se tedy trochu zapátrat a připravit pro vás v této oblasti přínosný článek. Zjistila jsem totiž, že ne v každém městě je možnost navštěvovat kurzy hormonální jógy. Ani Olomouc není výjimkou a proto se já sama chystám do Prahy. Někdo takovou možnost ale nemá a tak mu nezbyde nic jiného, než si rozložit podložku v obýváku a stát se samoukem.

Internetový průzkum

Hormonální jóga jako taková je poměrně mladá. Systém vytvořila brazilská psycholožka Dinah Rodrigues. Stejně jako například u Ashtanga jógy, při hormonální józe se provádí jedna stále stejná sestava pozic, které na sebe vzájemně navazují. Dinah se dříve zabývala hatha jógou, kundalini jógou i čínskými a tibetskými technikami práce s energií a všechny své poznatky poté spojila do jógového systému, který dnes pomáhá tisícům žen pod celém světě v léčbě hormonálních potíží. Sama Dinah je ve svých 90-ti letech důkazem toho, že má jóga na naše zdraví neuvěřitelně pozitivní vliv.

Netrvalo mi dlouho, abych zjistila, že není vůbec jednoduché najít kvalitní návod pro praktikování hormonální jógy. Všude se jen píše, co to je a k čemu je to dobré. Trochu mě to zarazilo, dokonce jsem nenašla ani odpovídající obrázky. Při vyhledávání v angličtině jsem dopadla podobně. Systém Dinah Rodrigues zkrátka není určen pro domácí cvičení – autorka si svůj systém jógy chrání a konkrétní sestavu se tak můžete naučit pouze na specializovaném kurzu.

Je tedy nějaká možnost jak v domácím prostředí zatočit s hormonální nerovnovánou?

Domácí hormonální jóga

Pokud nemáte ve svém okolí možnost zajít na lekci hormonální jógy, nemusíte si zoufat. Existuje mnoho jógových pozic, které dokážou splašené hormony zklidnit.

Mezi pozitivní účinky následujících pozic patří:

  • stimulují funkci vaječníků a ledvin
  • pomáhají upravovat menstruační cyklus
  • zabraňují předčasné menopauze
  • zmírňují stres a napětí v těle
  • zlepšují funkci kořenové čakry

Relaxace na břiše (Prone savasana)

Pozice motýla (Baddha Konasana)

Pozice polovičního mostu (Setu Bandhasana)

Pozice pluhu (Halasana)

Pozice králíka (Sagasana)

Pozice trojúhelníku (Utthita Trikonasana)

Jógu cvičte klidně i několikrát týdně. Připravte se, že se pozitivní účinky na vaši plodnost dostaví, až po určitém čase. Ten je u každého individuální. Hormonální jóga není samozřejmě zaručeným lékem na neplodnost. Za vyzkoušení ale nic nedáte. Ke cvičení přidejte také úpravu jídelníčku a naučte se občas meditovat. Vložte důvěru do svého těla, které se vám možná díky dobrému zacházení odmění vytouženým těhotenstvím.

2 Shares
  • Absolvovala jsem intenzivní víkendový kurz hormonální jógy a bylo to fantastické, dostali jsme přesný plán a postup ke cvičení. Cvičila jsem poctivě každý den a věřím, ze hormonální jóga má obrovskou zásluhu na tom, ze se mi podařilo otěhotnět 🙂 takže určitě doporucuju vyzkoušet všem, kteří mají problémy a klasické metody se jim nezdají a nebo nezabiraji 🙂

  • >
    2 Shares
    Share2