Guradásana – pozice orla

V této pozici si budete připadat tak trochu zamotaní sami do sebe. Pozice orla je, stejně jako v minulých článcích zmiňované Pranayama a pozice půlměsíce, součástí Bikram sestavy. Je proto dost pravděpodobné, že jste s ní už měli tu čest.

Hlavní problém, který při jejím praktikování může nastat, je vaše vyvedení z rovnováhy. Proto se většina začátečníků neohrabaně kymácí ze strany na stranu.

Mou jedinou radou je stará známá písnička – dívejte se do jednoho statického bodu naproti vám. Tento drobný zvyk vám pomůže své tělo lépe zklidnit a navodí stav soustředění. Časem se vám jistě Guradasana povede i bez této berličky.

Proč se ji vyplatí cvičit?

Proplétání končetin a hraní si na hadího muže má v tomto případě velký smysl. Pozice orla jako jediná protahuje všech 14 velkých kloubů lidského těla. To znamená klouby ramenní, lopatkové, loketní, zápěstní, kyčelní, kolenní a kotníkové.

Posiluje svaly dolní části těla a z horní části působí na šikmý sval zádový, trapézové svaly a deltové svaly. Při pohybu dolů, jakoby do podřepu, jsou stimulovány reprodukční orgány, ledviny a u mužů také prostata.

Celkově získáte lepší koncentraci a schopnost udržet balanc. Připadáte-li si po dni stráveném ve škole nebo v práci ztuhle, zacvičte si doma Guradasanu a brzy se budete cítit lépe.

Jak pozici orla provádět?

Zaprvé je důležité před jejím započetím prohřát tělo sadou jednodušších jógových pozic. Ideálně začněte krátkou meditací v pozici mrtvoly a pak přidejte např. pozdrav slunci.

Zadruhé je nutné pozici cvičit na obě dvě strany, aby jste dosáhli správného protažení. Jak konkrétně postupovat, na to se podívejte v tomto videu z Youtube:

Tak co, zdá se vám pozice komplikovaná nebo si na ni troufnete i bez odborného dozoru? Jestli ano, tak si co nejdříve připravte svou podložku na jógu a pusťte se do toho.

0 Shares
>
0 Shares
Share