Bolster na jógu – tipy na výběr i použití

Bolstery na jógu jsou ty největší pomůcky, jaké si můžete pro cvičení pořídit. Pokud se rozhodnete jeden si koupit, tak ho nejspíš nebudete nosit s sebou na kurzy jógy, protože se vám jednoduše nevejde do tašky. Z toho důvodu považuji bolster na jógu za pomůcku, která mi dělá společnost pouze při domácím cvičení jógy.

Ve studiu jsem se ještě ani jednou nesetkala s tím, že by lektor nebo lektorka řekli: „A teď si všichni vezměte jeden bolster a pustíme se do toho.“ Většinou se na kurzech jógy používají spíš cihličky, bloky nebo meditační polštáře. Neříkám, že to tak chodí všude, ale taková je prostě má zkušenost.

Kvádr nebo válec?

Červený bolster na jógu

Bohatě si vystačíte s jedním bolsterem na jógu. Jelikož však existují dva tvary, budete si muset vybrat jeden z nich. Já dávám přednost bolsteru ve tvaru válce. Tak například tento má dobré rozměry (23 cm x 61 cm) a příjemný potah ze 100 % bavlny. Potah se dá snadno sejmout a vyprat v pračce – což po pár měsících oceníte, to mi věřte. Jakmile si na něco máte pokládat obličej, je fajn, když se to dá vyprat.

Vnitřek bolsteru je vyplněn vlákny stromu Kapok. Ta jsou ručně sklízená ve Střední Americe. Celý je tedy vyrobený z přírodního materiálu. Popravdě ani nevím, proč mi vyhovuje bolster ve tvaru válce. Možná mi na první pohled připadá pohled o něco pohodlnější, ale závažnější důvod k tomu skutečně nemám.

Oranžový bolster na jógu ve tvaru kvádru

Tento bolster je vyrobený z naprosto stejných materiálů a má stejné rozměry i váhu (3,15 kg). Jediný rozdíl je v kvádrovém tvaru. Pravděpodobně vám poslouží stejně dobře, jako ten válcový, takže je vlastně jedno, jaký tvar si nakonec vyberete.

5 pozic, které vám bolster ulehčí

Nejste-li ostřílení jogíni, tak se vám s největší pravděpodobností hned nevybaví řada pozic, které si můžete s bolsterem zpříjemnit. Proto jsem se je snažila najít za vás. Na Youtube jsem narazila na jedno pěkně názorné video. Uvidíte tam pět pozic vhodných pro cvičení s použitím bolsteru jako podpory těla. Nejedná se o nic složitého, právě naopak. Jsou to snadné a na první pohled velmi pohodlné ásany, které vám pomohou uvolnit páteř a příjemně se odreagovat.

Postupně se jistě naučíte sami odhadnout, kdy vám může nějaká pomůcky na jógu pomoci k lepšímu provedení některých pozic. Do té doby nezapomínejte na Youtube, jakožto na (možná trochu nečekanou) studnici nápadů a tipů pro jógové začátečníky.

Zmiňované video:

11 Shares
>
11 Shares
Share11