6 nejčastějších chyb během detoxikace

Jaro je ideální dobou na detoxikaci organismu. Možná už jste se o nějakou očistu pokoušeli, ale ve výsledku jste se necítili o moc lépe než před tím. Třeba za to mohou drobné chyby, kterých jste se nevědomky dopustili. Jak to udělat, aby jarní detoxikace byla opravdu efektivní?

1. Dodržujte pitný režim

Asi největší chybou během detoxikace bývá nedostatek tekutin. Přitom právě tekutiny nám pomohou škodlivé látky z těla vyplavit. Ideální je čistá voda, voda s citronem, bylinkové čaje či zeleninové šťávy. A jaké množství? Doporučuje se 2-4 litry, záleží na vaší tělesné konstituci i aktivitách během dne.

nádobky s tekutinami

2. Nepleťte si detoxikaci s mučením

Detoxikace neznamená, že musíte trápit tělo hlady. Naopak, je potřeba mu dodat větší přísun živin, vitaminů a minerálů, aby mohlo správně fungovat a škodlivé látky vyloučit samo. Větší množství ovoce a zeleniny dodá tělu vitaminy i vlákninu, která čistí střeva a pomáhá tak přirozenému vylučování nepotřebných látek z těla.

Detoxikace by měla být obdobím, kdy se věnujete sami sobě a měla by vám přinášet spíše příjemné pocity. Pokud po celou dobu trpíte, je velká pravděpodobnost, že po skončení detoxikace najedete do starých kolejí a dopřejete si to, co jste si během detoxikační kůry odpírali. Neberte detoxikaci jako trest za dlouhodobé přejídání, ale jako dárek, který dáváte sami sobě.

3. Detox není jen o jídle

Aby byla detoxikace opravdu efektivní, je potřeba zapracovat i na jiných faktorech než je změna jídelníčku. Neměli bychom ani zapomínat na očistu mysli, protože jedno ovlivňuje druhé. S čistou hlavou se budeme cítit mnohem lépe.

Sezení u televize nebo u počítačových her na efektivitě detoxikace moc nepřidá. Dopřejte odpočinek vaší mysli i vašim očím. Co třeba takový digitální detox? Rozbouřenou mysl můžete také zklidnit těmito čtyřmi jednoduchými meditacemi, které můžete provádět kdykoliv a kdekoliv.

 

4. Dostatek přirozeného pohybu

Neměli bychom zapomínat ani na dostatek pohybu. Fyzická aktivita dokáže rozpohybovat i detoxikační procesy v těle a nastartovat metabolismus. Během detoxikačních dnů je však lepší se “nesedřít z kůže”, ale spíše si dopřát klidný, přirozený pohyb. Ideální jsou procházky v přírodě nebo jemná jóga.

5. Dostatek odpočinku

Aby detoxikace byla opravdu efektivní, je potřeba dostatečné množství spánku a odpočinku. Pokud jste většinu dne ve stresu, upravený jídelníček vám moc nepomůže. Stres vytváří v těle napětí a stažení orgánů, které pak nemohou efektivně vyloučit škodliviny z těla. Snažte se tedy vyhýbat stresu a místo toho si dopřát dostatek relaxace a uvolnění. Berte to jako takovou malou dovolenou.

spící žena

6. Návrat do starých kolejí

Nešokujte tělo po skončení detoxikace náletem na ledničku. Jedno detoxikační období většinou léta špatného stravovaní nespraví. Pokud toužíte opravdu po zdravém těle, je potřeba přejít celkově na zdravější životní styl. Ideálně takový, aby žádné detoxikace nebyly potřeba.

Už jste vyzkoušeli naši detox výzvu? Najdete tam spousty jednoduchých detoxikačních receptů a trpět hlady určitě nebudete 🙂

Bára Vohanková

Jóga si mé srdce získala v roce 2009, kdy jsem se přihlásila na kurz tradiční jógy. Zde započala
cesta, která mě o několik let později přivedla na lektorský kurz hatha jógy. Na józe mě nejvíc
fascinuje ta pestrost. Je tolik různých stylů, kde si každý může vybrat podle toho, co
momentálně potřebuje. Během mých dvou těhotenství mi byla jemnou průvodkyní
gravidjóga, po porodu hatha jóga a dnes je moji velkou láskou jin jóga. Baví mě se dál
vzdělávat a objevovat, protože ta cesta zdaleka nekončí. Aktuálně vedu lekce hatha jógy,
gravidjógy, jógu pro maminky po porodu a přes léto paddleboard jógu.

1 Shares
  • Uz niekolko rokov sa aktive venujem detoxu, aj o nom ucim dalsich, a je pravda, ze casto ludia zabudaju hlavne dostatocne pit vodu a tiez hybat sa. Vacsinou nic nerobia, a to je chyba :/

  • >
    Share1
    1 Shares