5 způsobů, jak využít karanténu k novým, lepším návykům

Donutit se k pravidelnému cvičení třikrát týdně, jíst zdravě, dodržovat zdravý životní styl, … bylo pro mnohé vždy náročným úkolem. Ale teď, když jsme zavření doma kvůli karanténě způsobené pandemií koronaviru, teď je to ještě těžší!

Není žádná ostuda, že práce z domova, nemožnost jít ven na procházku, za zábavou či navštívit své přátelé, působí na naši psychiku tak, že se stáváme tak trošku letargickými, polevili jsme, přestože víme, že to pro naše zdraví není dobré, nedokážeme si pomoci.

U někoho to platí víc, u někoho méně, všichni ale potřebujeme trochu motivace, abychom mohli začít s čímkoliv novým, a totéž platí pro to, abychom zůstali fit. Existuje několik chytrých způsobů, jak přimět váš mozek k pohybu vašeho těla, i když zůstanete celý den doma.

Pojďme si tedy dnes ukázat 5 způsobů, jak využít karanténu k novým, lepším návykům, a tím zlepšit své fyzické i psychické zdraví!Multitasking

Dělejte více věcí naráz

Pokud jste natolik vytížení, že si nemůžete vyhradit volný čas na cvičení, zkuste pohyb začlenit do běžného dne. Multitasking ale nedoporučuji nijak přehánět, můžete třeba vyzkoušet u telefonování chodit. Při práci na notebooku si nelehejte na postel. Raději si sedněte na na židli, nebo můžete dokonce stát, pokud máte vhodný vysoký stolek (typu bar v kuchyni). Po každých 30 minutách vstaňte ze židle a projděte se po místnosti, případně po zahradě. Projděte si celé kolečko i kdyby to mělo být ve dvoupokojovém bytě. Koupelna, obývací pokoj, balkon, kuchyně, ložnice, a zase zpět 😀 Tímto způsobem udržíte své tělo aktivní.

Využijte svůj volný čas

Pro ty “šťastnější” z nás, kteří mají díky karanténě volného času víc, platí to samé nebezpečí, aneb zlenivění díky nedostatku podnětů a motivace. Mým tipem je: nikdy nevynechávejte naplánované cvičení! I když jste se ráno nemohli probudit, protože jste špatně spali nebo se chcete dodívat na ten daný seriál, či cokoliv… Žádná výmluva by vás neměla odradit od pohybu. Raději si zacvičte třeba krátkou jógovou sestavu, než nic. Jóga

Odměňte se

Po každém cvičení věnujte pár minut vychutnávání si dobrých pocitů, které vám cvičení přináší. Poděkujte si, poděkujte svému tělu. Tento typ vnitřní odměny vám může pomoci dlouhodobě se zavázat k pravidelnému cvičení.

Také mohou pomoci odměny “zvenčí”. Když dosáhnete nějakého vyššího cíle, dopřejte si třeba nové oblečení na cvičení (inspiraci najdete na našem eshopu). Nedoporučuji odměňovat se sladkostmi či jinými pochoutkami! 😀

Pusťte si hudbu

Není asi žádnou novinkou, že hudba má pozitivní dopad na naši mysl a pomáhá nám zůstat motivovaní. Použijte tento trik ke zvýšenému pohybu po celý den. Nemusíte zrovna klasicky cvičit. Večer si pusťte nějakou rytmickou hudbu a tančete. Důležité je hýbat se víc, jak, na tom už nezáleží!Hudba

Cvičte se členy vaší rodiny

Skupinová cvičení jsou prospěšná právě kvůli motivaci. Jednou se vám třeba nemusí chtít, ale pomůže manžel, příště se nechce třeba jemu, pomůžete vy. Tak dokážete udržet motivaci mnohem déle, navíc společné aktivity také utužují vztahy! A ti z vás, kteří by třeba nevěděli jak začít, co třeba zkusit naší jógovou výzvou?

S rodinou

V dnešním článku jsem se věnovala zejména motivaci k pohybu, ale s podobnou disciplínou můžete přistupovat také například ke stravování. Nyní jste doma, a i když možná máte ještě víc povinností než normálně, protože se vám k práci z domu, péči o domácnost přidalo také 24 hodinová péče o školní děti, zkuste si najít čas sama na sebe.

Přidávám tedy ještě 5 extra tipů ke stravování:

  1. Vše začíná nákupem, nakupujte zdravé potraviny. Připravte si lístek na nákup předem, nebrouzdejte po supermarketu. Nejen že nakoupíte zbytečnosti, ale zbytečně zvyšujete riziko nákazy.
  2. Je jaro, co zkusit detox? Můžete zkusit dle sebe, či se inspirovat v naší detox výzvách zde: 28 denní detox výzva, nová 28 denní detox výzva 2020.
  3. Jezte pravidelně, ale ne příliš. Nepřeskakujte jednotlivé chody, ale také nejezte 8 chodů denně, jen proto, že se zrovna nudíte a zase jdete kolem ledničky. Nedojídejte po dětech.
  4. Zkuste nové recepty (nejen na buchty, které mohou být také časově náročnější, ale klidně třeba na nový salát, jehož příprava je rychlá a vaše zdraví podpoří).
  5. Vyhýbejte se velké konzumaci cukru, ideálně jen sacharidy komplexní – ty zdravé, ne jednoduché cukry (ty pouze ve formě ovoce).

 

S láskou, (ke) zdraví,

Barbora

21 Shares
>
21 Shares
Share21