5 rad, jak na jarní únavu

Dny se prodlužují, sluníčko svítí čím dál častěji a intenzivněji a naše nálada stoupá. Jen málokdo by nemiloval jaro. Jaro jsou nové začátky, probuzení přírody, období zelenajících se stromů, kvetoucích zahrad a příslib teplých dnů. Proč teda když se celá příroda probouzí, my máme často pocit, že se nám to nějak nedaří a naopak bychom spali a spali.

Únava nás láme, kazí náladu, nedovoluje nám podnikat věci, které bychom rádi, protože už nám prostě nezbývá sil. A než do sebe začnete nalévat jednu kávu za druhou či energetické nápoje, pojďme si ukázat, jak se dá předejít jarní únavě a depresi přirozenou cestou.

1. Vystavte se slunci

Po zimním období tělu schází tolik potřebný vitamin D, a proto je důležité využít všech slunečních paprsků a vystavit se sluníčku. Na dobré náladě nám přidá slunce také tím, že se zvýší produkce serotoninu, který je zodpovědný za lepší náladu a při jeho nedostatku jsme unavení či se dokonce můžou objevit až depresivní stavy. Takže čerpejte a nasávejte sluníčka, co to jde. 😉

2. Choďte na čerstvý vzduch

Pohyb na čerstvém vzduchu nám pomůže pročistit hlavu, tudíž má velmi dobrý vliv na naši psychiku. Zkuste se jít denně na půlhodinky projít do lesa, do přírody, nebo kamkoliv, kde je klid. Snažte se nepřemýšlet, jen odpočívejte a pozorujte prostředí kolem sebe. Stromy, šumění listí, zpěv ptáků či pocit jemného vánku na vaší kůži. Taková meditace pomáhá uvolnit se, nechá odpočinout naši mysl, a tak nás dobíjí energií.

choďte do přírody

3. Zařaďte více ovoce a zeleniny

To, že je jarní únava spojená s nedostatkem vitaminů, není asi žádná velká novinka. A kde je nejvíce vitaminů? Ano, v ovoci a zelenině. S jarem je tedy zařaďte do svého jídelníčku ještě více a doplňte tak vitaminový deficit. Výborné jsou saláty, ovoce ke svačině a skvělým řešením jsou různá smoothie. 
Jídelníček můžete také odlehčit detoxikací. Vyzkoušet můžete krátké třídenní kúry jen s ovocem a zeleninou, nebo doporučuji naši 28-denní detoxikační výzvu plnou super chutný receptů!

4. Zvyšte pohyb

Je to paradox, že když jsme unavení, tak máme zvyšovat pohyb, že. Ale je to tak. Jakýkoliv pohyb prospívá našemu tělu, zlepšuje spánek, naši náladu a nabíjí nás. Jaký pohyb si vyberete už není podstatné. Někdo preferuje běh, posilovnu, někdo plavání a samozřejmě všichni milujeme jógu, která je na “unavené období” úplně ideální.

5. Vybočte ze stereotypu

Práce, děti, stereotyp. Pokud jedete v zaběhlém režimu den co den stále dokola, může to být vyčerpávající. Zkuste se teď zaměřit na to, co byste rádi změnili ve svém životě a rovnou drobné změny provádějte. Vyrazte jednou týdně s rodinou na večeři do restaurace nebo do kina. Místo večerního sledování televize si zahrajte společenskou hru nebo si čtěte zábavnou knížku. Drobné změny přinesou novou energii do vašeho života a povzbudí vás a vaši náladu.

vybočte ze stereotypu

A jaké jsou vaše osvědčené tipy když vás skolí únava? Podělte se s námi v diskuzi pod článkem. 😉

Bára Vlčková

Momentálně bydlím a prožívám svůj život tzv. na volné noze v Římě, ve věčném městě okouzlující Itálie. S jógou mám dlouholeté zkušenosti, prošla jsem si různými fázemi, od cvičení jógy několikrát denně (blázen), po naprostou absenci (úplný blázen). Před nedávnem jsem si uvědomila, jak důležitou roli hraje v mém životě, jak mi pomáhá cítí se vyrovnaně, povznešeně, tak nějak sama se sebou a i okolním vesmírem spojená.

Share
>