10 nejúspěšnějších jógových videí na Youtube

Youtube se v posledních letech zaplnilo stovkami videí pro cvičení z domova. Je to spojeno s novým přesvědčením, že pro krásné tělo nemusíte cvičit několik hodin týdně. Postačí vám jen dvacet minut denně. Sama jsem loni vyzkoušela 30 Day Shred s Jillian Michaels. Musím říct, že se jedná o velmi zajímavý a podle mě i funkční princip. Bohužel jsem se ale nedokázala přesvědčit cvičit každý den půl hodinky po celý měsíc..

Ne proto, že by to bylo tolik náročné, ale nejsem vyloženě sportovní typ. Zvedání činek mě upřímně vůbec nebaví. Koho to ale bavilo, byly mé kočky, které mi s radostí útočily na nohy a neustále se mi pletly do cesty. Nedalo se nic dělat, možná to byl osud. Již za pár měsícům jsem se totiž setkala s jógou a objevila pohyb, který si dokážu užít i doma.

Teď ale již k slíbeným videím. Youtube přináší užitečnou inspiraci jak pro začátečníky, tak pro pokročilé. Při hledání nejúspěšnějších videí jsem se řídila nejen počtem zhlédnutí, ale také přínosem pro vás. Samozřejmě, že takové video s nahou jógou bude sledovanější než ta, která vám předložím. Ale pro domácí cvičení by nemělo požadovaný přínos.

1. Průkopnice Jillian

Jillian Michaels byla jednou z prvních průkopnic oněch krátkých, ale zato velmi náročných videí. Její projev je nadmíru motivační a člověk si na něj rychle zvykne. Po letmém zhlédnutí videa, vám musí být jasné, že si pořádně propotíte i podložku na jógu. Není to ta klasická klidná jóga. Jillian to žene přes sílu. Při sestavě pěkně potrápíte své ruce a druhý den budete možná rádi, když si sami namažete chleba.

Nicméně pokud chcete vyzkoušet něco nového a rychle zpevnit ruce před nadcházejícím létem, určitě toto video vyzkoušejte.

2.  30 denní jóga výzva

30 denními výzvy se roztrhl pytel. To ale není vůbec na škodu. Zvlášť v tomto případě. Myslím, že spoustě z vás prospěje, pokud si každý den vyčleníte půl hodiny jen pro sebe. Jen tolik času je totiž potřeba. Tyto videa jsou již klidnější, instruktorka vše pěkně vysvětlí a celé video působí velmi příjemně.

Tyto videa doporučuji i pro naprosté začátečníky. Během měsíce tak budete mít možnost se zdarma naučit potřebné ásány a získáte pružnější tělo.

Pokud si chcete vyzkoušet 30 denní výzvu s námi, přihlaste se!

3. Dvacet minut jógy pro začátečníky

Toto video je určené pro jógou nepolíbené jedince, kteří vůbec netuší co a jak. Video je pravý opak toho, co vám nabízí Jillian. Působí naprosto mírumilovně a poklidně. Je opravdu kraťoučké a velmi vhodné pro ty, kteří se rozhodují, zda na jógu vůbec zajít. Jestliže se po něm budete cítit dobře, neváhejte a vyrazte na plnohodnotný kurz jógy.

4. Jóga pro spalování tuků

Trošku těžší sestava, kterou bych rozhodně nepokoušela, pokud nemáte s jógou žádné zkušenosti. Každopádně její název zní velmi lákavě snad pro každou ženu. Pro mnoho lidí může být představa hubnutí s jógou spíše směšná. Tak to ale není. Záleží na tom, jaký druh jógy si zvolíte. Instruktorka tohoto videa vás nenechá ani chvilku odpočinout a pěkně pomučí vaše svaly.

Věřím, že pokud si sestavu zopakujete několikrát do týdne, brzy uvidíte výsledky.

5. Jóga pro flexibilitu

Většina pokročilých jógových pozic vyžaduje nejen sílu a soustředění, ale také jistou míru ohebnosti a pružnosti. V dnešní době, kdy většina z nás většinu dne stráví v sedě – v práci, ve škole nebo doma u počítače, naše svaly jsou často zkrácené a páteř všelijak pokřivená. To pak způsobuje, že při cvičení nejsme schopni v některých pozicích vydržet nebo se do nich vůbec dostat. Tento problém nelze vyřešit během pár dní. Flexibilitu těla je potřeba budovat pomalu a postupně. Při provádění jednotlivých pozic byste měli cítit určitý tah ve svalech, ale rozhodně byste neměli cítit bolest. V tom případě už překračujete hranice svých fyzických možností a mohli byste si ublížit ještě víc.

6. Odpočinková jóga

Pokud potřebujete na chvíli vypnout od každodenního stresu, chcete jen protáhnout své tělo a odpočinout si, ideální volbou bude restorativní nebo yin jóga. Tyto typy se zaměřují především na klouby, vazy a šlachy a díky tomu dokonale celé tělo uvolní. Při cvičení máte zvláštní pocit, že jste vzhůru, ale vaše jakoby téměř spalo. Myšlenky se zklidní, negativní emoce utlumí a vy si tak můžete užít pohodlí a příjemné protažení v každé pozici. Yin jóga je vhodná i pro začátečníky, takže ji bez problémů zvládnete doma třeba při sledování následujícího videa.

7.  Náhled do nových jógových stylů

Přestože některé druhy jógy by měly být prováděny raději s dohledem profesionálního instruktora, youtube videa vám mohou dát alespoň možnost nahlédnout do nových jógových stylů. Můžete tak například vyzkoušet Ashtanga jógu nebo třeba sestavu Bikram jógy. Následující video nedoporučuji těm, kteří s jógou teprve začínají nebo nejsou tak pružní a do pozic by se museli “cpát” násilím. Ashtanga jóga je obecně fyzicky náročná především na pružnost těla. Pokud vám pozice bude dělat problém, raději zvolte jednodušší variantu nebo se vraťte k některé z předchozích pozic.

8. Jóga pro ranní probuzení

Potřebujete každé ráno pořádně nakopnout a přes den vaše energie rychle upadá? Zkuste si jedno ráno přivstat a místo tradičního hrnku kávy věnovat deset minut energizující jógové sestavě. Tělo se díky ní krásně protáhne, probudí a vy se budete moct snadněji dát do práce, která vás čeká.  Na kanálu instruktorky Juliany najdete také mnoho dalších jógových videí nejrůznějšího typu – odpočinkovou jógu pro zklidnění těla i mysli, vinyasa jógu přizpůsobenou k podpoření hubnutí a k posílení celého těla nebo jógové sestavy určené pro zvýšení flexibility.

9.  Emoční jógová terapie

Jóga má vliv nejen na naše fyzické tělo, ale i na naši psychiku. Dokáže dokonce pomáhat v léčbě psychických onemocnění jako jsou deprese, poruchy nálad a podobně. Mezi videi na youtube proto najdete jógu snad pro každou nepříjemnou situaci ve vašem životě – jógu pro zlomené srdce, jógu proti výkyvům nálad, jógu pro sebelásku … Následující video je ukázkou jógy jako přirozeného antidepresiva. Je vhodná pro jogíny bez jakékoliv předchozí znalosti jógy a bez ohledu na fyzickou zdatnost.

10. Co vše tělo dokáže?

Poslední video sem přikládám vlastně jen pro ukázku možností lidského těla. Je velmi krátké a chvílemi i trochu děsivé. Instruktorka se doslova složí do polohy yoganidrasana. Ještě stále jsem se nerozhodla, zda je pohled na takto seskládaného člověka vtipný, strašidelný nebo obdivuhodný. Každopádně na to mrkněte. Minimálně vás to přesvědčí o tom, jak moc můžete být díky józe pružní.

78 Shares
  • >
    78 Shares
    Share78