5 jógových selhání, která pobaví – poznáváte se v nich?

Představy o józe, zvláště u začátečníků, se často rozcházejí s realitou. S nadšením sledujeme videa na Youtube, na kterých si lektoři ladně vykroutí svá těla do nejpodivnějších pozic. V jejich podání působí i sebenáročnější ásana jako ta největší pohodička na světě. A pak přijde náš střet s realitou…

Jóga je úžasná a sama na ni nedám dopustit. Nikdo vám však neřekne, jak moc se nadřete, než budete při jejím cvičení vypadat, jako když více, co děláte.

Útěchou vám naštěstí může být vědomí toho, že zaprvé děláte něco pro své zdraví a zadruhé v tom rozhodně nejste sami.

1. Když nevytvoříte správné prostředí pro cvičení

Cvičení doma je rozhodně lákavé. Ušetříte díky tomu čas, který byste jinak strávili cestou do jógového studia. Jenže ne každý si doma dokáže vytvořit ideální prostředí pro cvičení jógy. Nemůžete si prostě rozložit podložku na jógu uprostřed obývacího pokoje. To by se vám mohlo vymstít.

Klasický pokoj není tělocvična. Nejprve je z něj třeba odstranit všechny nástrahy. Odtáhnout nábytek do strany nebo se alespoň postavit tam, kde nehrozí pád na tvrdý nábytek s rohy. A nesnažte si nalhat, že vy padat nebudete, ze začátku padá každý.

Pro pobavení se podívejte na toto video jógových selhání z Youtube, ať více, o čem píšu:

YouTube video

2. Jak si myslíte, že vypadáte vs. jak skutečně vypadáte

Při cvičení doma nebo v některých jógových studiích se během lekce nevidíte. To vede mnohdy k mylným představám o vlastních dovednostech. Tak například já jsem odchodila lekce pro začátečníky, aniž bych se jedinkrát viděla cvičit v zrcadle.

Když jsem si pak vesele vyrazila na Bikram jógu (cvičí se v zrcadlovém sále), čekalo mě nemilé překvapení. Proto doporučuji doma cvičit před zrcadlem. Zabráníte tak tomu, že se některé pozice naučíte špatně. Nejenže to blbě vypadá, ale daná pozice pak není prospěšná pro vaše zdraví.

3. Když se snažíte posunout hranice svých možností

Největší pády a jógová selhání vznikají právě tehdy, když si myslíme, jak jsme skvěle připravení na další úroveň jógy. Připadáme si silní, pružní a stoprocentně vyrovnaní. Při první zkoušce některé z náročných ásan vás samozřejmě tyto pocity rychle přejdou.

Tělo si musí chvíli zvykat na novou polohu. Není proto možné předpokládat zázraky hned při vaší osobní premiéře.

4. Narušitelé koncentrace

Dvě štěňata běží po louce

Kočky, psy, malé děti a zvědaví spolubydlící. Ti všichni se mohou stát vaším osobním jógovým peklem. Jakmile se rozhodnete pro domácí lekci jógy, snažte se vybírat co nejklidnější čas. Ideální by samozřejmě bylo, kdybyste mohli být doma sami. Ale z vlastních zkušeností vím, jak nedosažitelné přání to může být.

Minimálně nechte psy a kočky za zavřenými dveřmi a cvičte, když děti spí nebo mají hlídání. Rozhodně se ale v pokoji nezamykejte. Nikdy nevíte, kdy nešikovně spadnete a budete potřebovat pomoc.

5.  Jste dost sehraní pro párovou jógu?

Jako poslední tu máme párovou jógy. Páry, které v tom umí chodit, vypadají prostě báječně. Člověk jim úplně závidí jejich sehranost a harmonii. Jenže ani oni nebyli hned na poprvé za hvězdy.

Párová jóga chce prostě cvik a něž se jí naučíte, odnesete si pravděpodobně hodně modřin. I u zkušených jogínů to může dopadnout přesně takto:

YouTube video

Poznáváte se v některých z pěti bodů? Napište nám do komentářů pod článkem vaše nejvtipnější jógová selhání. A pokud znáte někoho, kdo právě bojuje s vlastním tělem jako jógový začátečník, video mu pošlete. Alespoň uvidí, že v tom není sám/sama.

0 Shares
>
0 Shares
Share