4 způsoby, jak jóga pomáhá vybudovat zdravé sebevědomí

Sebedůvěra je něco, co by měl mít každý člověk. Abyste byli skutečně šťastní v životě, musíte být hrdí na to, kdo jste. A nemějte strach, důvěra a víra v sebe sama nemá nic společného s namyšleností. Bez sebevědomí jsme slabí vůči světu a jsme náchylnější k depresi. Přestože každý z nás pochází z různých prostředí a společenství, sebevědomí je něco, na čem všichni musíme neustále pracovat a jóga je jedním z nejlepších způsobů. A jak nám tedy jóga může pomoci?

1. Jóga zvyšuje schopnost soustředění

Jóga je úžasným nástrojem pro zaměření se na přítomný okamžik. Soustředíte se na jen dech a správné provedení pozic. Dále svou pozornost věnujete naprostému zklidnění a vyjasnění mysli a odprostění se od dalších myšlenek. Zaměřujete se na rovnováhu a držení těla. Ze začátku to mnohdy nebývá lehké. Postupně ale tuto schopnost rozvíjíte a zlepšujete.

Tím, že zvyšujete schopnost soustředění, posiluje se vaše sebevědomí, protože získáváte jasný přehled o vašich osobních přáních a potřebách v životě. Když se dokážete zaměřit na své potřeby, jste silnější a sebevědomější v každodenním životě.

síla

2. Jóga zmírňuje stres

Pravidelné cvičení jógy je fantastický způsob jak uvolnit stres a zklidnit se. Když se soustředíte na hluboké dýchání, do vašeho mozku proudí kyslík a mysl se tak zklidňuje. Schopnost zachovat si “chladnou hlavu” i v každodenním životě, výrazně snižuje úroveň stresu, a tak nás dělá klidnějšími, šťastnějšími a tím pádem i sebevědomějšími. 😉

3. Jóga zvyšuje schopnost zvládání cílů

Díky metodickým a energickým pohybům posiluje jóga schopnost vidět překážky a problémy z jiného úhlu. Sami dobře víte, že je mnohdy velmi náročné zvládnout určité pózy. Musíte vynaložit úsilí a tvrdě pracovat. A právě to, přeneseno do běžného života, dodává pocit vnitřní síly a schopnosti zvládat i náročné cíle. A to pochopitelně automaticky zvýší sebevědomí!

4. Jóga zlepšuje držení těla

Postavte se rovně, vypněte prsa, brada nahoru. Už jen takový základní rovný postoj má okamžitý příznivý dopad na vaše sebevědomí. Chodíme-li schoulení, se svěšenými rameny, moc sebevědomě nepůsobíme a sílu a úspěch do svého života nepřitahujeme. Není žádnou novinkou, že jóga je jednou z nejlepších aktivit v oblasti fitness ke zlepšení držení těla. Čím jistější postoj máte, tíž větší důvěru budete automaticky cítit ve svém každodenním životě.
správné držení těla

Udělat si čas na cvičení jógy prospívá nejen našemu zdraví a sebevědomí, ale také tomu, abychom se stali lepší osobou. Být spokojení, sebevědomí a hrdí na to, kdo jsme, je přínosem pro celou společnost a pro šíření lásky a pozitivity mezi lidmi. 🙂

Bára Vlčková

Momentálně bydlím a prožívám svůj život tzv. na volné noze v Římě, ve věčném městě okouzlující Itálie. S jógou mám dlouholeté zkušenosti, prošla jsem si různými fázemi, od cvičení jógy několikrát denně (blázen), po naprostou absenci (úplný blázen). Před nedávnem jsem si uvědomila, jak důležitou roli hraje v mém životě, jak mi pomáhá cítí se vyrovnaně, povznešeně, tak nějak sama se sebou a i okolním vesmírem spojená.

0 Shares
>
0 Shares
Share